تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت برای چه کسانی کاربرد دارد؟

قرارداد مشارکت در ساخت یک قرارداد سرمایه‌گذاری در ساخت است که بین یک یا چند مالک و یک یا چند سازنده منعقد شده و به واسطه آن بر سر ساخت ساختمانی با مشخصات معین توافق می‌کنند. در این قرارداد آورده و یا همان سرمایه مالک زمینی است که ساختمان در آن ساخته می‌‌شود و سرمایه سازنده نیز هزینه‌‌هایی است که در حین عملیات ساخت متحمل می‌‌شود و نهایتا هر کدام از طرفین مطابق توافقشان از سهمی از ساختمان ساخته شده بهره‌مند می‌‌شوند.

مخاطب این قرارداد به طور کلی برای زمانی است که مالک و یا مالکین یک ملک با پلاک ثبتی مشخص قصد ساخت و یا بازسازی (نوسازی) ملک خود را دارند لیکن تخصص و سرمایه و امکانات لازم جهت انجام این امر را ندارند و با شخص یا شرکتی که این امکانات را دارد به‌عنوان سازنده یک قرارداد مشارکت منعقد می‌نمایند.تنظیم قرارداد مشاوره برای چه کسانی کاربرد دارد؟

قرارداد مشاوره : قراردادی ست که موضوعات متنوعی را در حیطه‌های مختلف می‌تواند در برگیرد. اما به طور کلی طبق آیین نامه خرید خدمات مشاوره مصوب ۱۳۸۸ مشاوره شامل هر نوع خدمات مدیریتی، کارشناسی، مشاوره‎ای یا خدمات مهندسی مشاوره می­شود که کارفرما مطابق با نیاز خود در هر حوزه فردی متخصص را به صورت ساعتی یا روزانه به خدمت می­گیرد. رابطه ای که بین مشاور و کارفرما ایجاد می­شود رابطه ی قرارداد کار یا استخدامی نیست بلکه رابطه مشاوره‌ای ست و آثار مختص به خود را به دنبال دارد.

بیشترین کاربرد قرارداد مشاوره برای کارفرمایانی ست که دانش کافی برای پیش بردن اهداف خود ندارند یا به دنبال بهبود کسب و کار خود هستند، بنابراین فردی متخصص در زمینه مورد نظرشان را به کار می‌­گیرند و مشاور نیز تجربیات و دانش خود را در موضوع مورد نظر در اختیار کارفرما گذاشته و به طور ساعتی یا روزانه مطابق قرارداد دستمزد دریافت می‌­کند.

تنظیم قرارداد به انگلیسی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

این روزها بسیاری از افراد بواسطه نوع کسب‌وکار و شغلی که دارند ممکن است در میانه راه تجارتشان نیاز به تنظیم قرارداد به انگلیسی داشته باشند. زیرا از یک طرف گستردگی دنیای تجارت ممکن است این ایده را در ذهن هر کسب‌وکاری شکل دهد که بعد از مدتی که از شکل‌گیری آن گذشت وارد عرصه بین‌المللی شود و از طرفی دیگر بسیاری از افراد و شرکت‌ها در داخل کشور در برخی موارد نیاز هست قراردادی را با اشخاص حقیقی یا حقوقی خارج از کشور منعقد کنند که این قراردادها نیز مانند سایر قراردادها باید از مسائل حقوقی بهره‌مند باشند تا در مواقع لزوم بتوان آن را در دادگاه‌های داخلی و خارجی پیگیری کرد. به همین دلیل یکی از نکات بسیار فراگیر و گسترده در دنیای تجارت و ارتباطات امروزی توجه به قراردادها به زبان انگلیسی به اندازه قراردادهای داخلی می‌باشد.

هر قراردادی حداقل دو طرف دارد. یک طرف ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد. مخاطب تنظیم قرارداد به انگلیسی به طور کلی برای زمانی است که :

۱- یک نفر یا یک شرکت ایرانی باشد و طرف دیگر فرد یا شرکتی باشد که خارج از کشور باشد
۲- دو طرف قرارداد در دو کشور مختلف اقامت داشته باشند
۳-  یا این‌که دو طرف ایرانی باشند ولی محل اجرای قرارداد، خارج از محل اقامت دو طرف (خارج از ایران) باشد.